Tuesday, November 14, 2006

Husvagn


Igår var vi och tittade på en husvagn, an Avondale North 530, en engelsk vagn som är lite ovanlig i Sverige men vanligare i England och på kontinenten
.
Killen som sålde hade haft den som byggvagn.
Den var inte besiktigad, vilket andra vagnar som jag rint på i min prisklass varit, men från 1983 (1980 års modell men reggad 1983) och till ett bra pris så vi slog till. Jag skall hämta den på Torsdag.

Enligt ägaren bör bromsar och lampor vara ok - så en besiktning skall nog inte vara ngt större problem. Han hade dock aldrig gjort det eftersom den stått på bygget. Det som jag måste kolla upp är gasolinstallationen som inte är använd på länge. En husvagnsbesiktning går på 450 kr (!) så jag lägger nog några timmar på att kolla upp den innan tror jag - iof kostar en efterbesiktning inte så mycket, men det vore skönt att klara igenom den direkt.

Sedan tillkommer inköp av portapotti och lite smått till den förstås, men jag hoppas/tror vi totalt landar på budget där iaf - ev. förutom besiktning så får räknas som "fickpengar" eller investering :)
Jag hoppas iaf att vi till sommaren får ut minst lika mycket som vi gav, men tom förhoppningsvis mer om jag lägger lite tid på att fixa till den och dra igenom den genom bes...

/K

No comments: