Monday, March 12, 2007

Bygglov

Idag kom det ett brev från stadsbyggnadskontoret i Borlänge - bygglovet är beviljat - jipiee ! :)

Samtidigt kom det en kallan till byggsamråd eftersom jag gjorde en bygganmälan samtidigt. Jag har i bygganmälan satt mig själv som KA samt sökt dispans från byggförsäkringen (som ju inte gäller byggande i egen regi iaf) - så det kan ju bli intressant.

Har tyvärr stukat foten (innebandy är en farlig sport! Borde börja med ngt säkert som fallskärm eller motorcorrs istället ;) ) så jag måste planera in ngt datum när foten är tillräckligt bra för att åka upp till borlänge, samtidigt som det bör ske i mars/april eftersom jag tänkt börja med grunden så fort snön smält...

/K

2 comments:

Anonymous said...

Hur blev det med takvinkeln?
Var ni tvungen att byta stuga eller fick ni igenom det i alla fall?

Iom skada i benet så kanske lämplig sysselsättning är att börja tina marken med varmluftspistol så ni kommer igång med byggandet.

Vill ju ha uppdateringar :)

Klas said...

(Ledsen för sent svar - såg inte att jag hade kommentaren föräns nu)

Jo vi fick ta ned takvinkeln och har fått lägga till en gäststuga - som synes i senare posts :)

Benen är nästan bra nu, lite svullen om foten bara

/K