Tuesday, May 29, 2007

I väntans tider

Huset skall enligt plan komma på Torsdag så nu är det bara att vänta.

Grävmaskinisten ringde i Fredags och skulle då åka upp i helgen och platta till framför huset. Skall bli spännande att se hur det blev.

Ringde CA-boden idag, men kom inte fram. Så kan det iof vara vissa dagar (jag antar att dom inte hinner med allt utan prioriterar annat än telefon och mail ibland), men man är ju ändå lite orolig att tidsplanen inte skall hålla.
Ovanpå det ligger ju nervositeten inför avlastningen samt om allt är med, helt etc...

Förhoppningsvis går allting bra.

Torsdag - Helgen och in i nästa vecka så kommer vi i omgångar att vara däruppe och måla och förbereda, och helgen därefter är det stomresning. Min förhoppning är att mina hejdukar (har lejt släkt och vänner) och jag hinner få upp takstolarna nästa helg. Men för att det skall funka så måste så mycket som möjligt vara gjort innan dess. Jag misstänker att bara gaveltakstolarna med sina 150-250 kg, kommer ta en halv dag att få upp...

Vädret säger växlande molnighet med regnskurar och uppklarnande frammåt helgen - så det kan ju betyda vad som helst...


/K

No comments: